Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this critical history of the National Gallery of Canada, Douglas Ord explores how, in the gallery's development, art has consistently been linked to notions of religious truth, national spirit and hallowed atmosphere, culminating in Moshe Safdie's design for the institution's current building. Integrating accounts of political intrigue and public controversy with philosophy, art theory, and architectural analysis, Ord provides accounts of successive directors' struggles to obtain a permanent home for the nation's art. He looks at the gallery's historical and intellectual context - from 1910 when Eric Brown became the gallery's founding director, through Jean Sutherland Boggs, to Shirley Thomson - shedding light on its acquisitions, government policy towards the arts, and the public's suspicion of avant-garde art. In showing how Canadian art came to be housed in a building whose architectural and ideological sources include Gothic cathedrals, Islamic mosques, Egyptian temples, St Peter's Basilica, and the squared-stone facades of the Holy City of Jerusalem, the book explores the relationship of Canada's art and its National Gallery to the project of the Canadian nation state.