Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents a contextualised volume of memoirs penned by the pioneering Polish-Yiddish actor Ester-Rokhl Kaminska. Originally appearing in instalments in Yiddish in the Warsaw Jewish daily 'Der Moment', the memoirs are introduced and translated into English here for the first time. They cover Kaminska's life and work, reflecting on her childhood, how she navigated the move from shtetl to city, and staged underground Yiddish performances, first in the Russian Empire and, after World War One, openly and to great acclaim in independent Poland. The memoirs are little known, despite Kaminska's high standing in the Yiddish theatre world, and yet they richly disclose the texture of everyday life for working Jewish women and the benefits and perils of their move from rural shtetls to more urban environments.
The introduction offers a concise biographical background to Kaminska and points to further sources for all aspects of her career, her life, and the life of her children and important protégés. The result is the most definitive volume available on this towering figure and a significant contribution to our understanding of this little-known period of Yiddish theatre (1890-1920) and the lives of female cultural producers in Russia and Poland at the turn of the 20th century.