Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The inclusion of the Black Sea basin into the long-distance trade network - with its two axes of the Silk Road through the Golden Horde (Urgench-Sarai-Tana/Caffa) and the Spice Road through the Ilkhanate (Ormuz-Tabriz-Trebizond) - was the two Mongol states' most important contribution to making the sea a "crossroads of international commerce". The closest recorded working relationship between European and Asian powers in the medieval period, achieved by the joint efforts of the Chinggisid rulers and the Italian merchant republics, was not realised via the usual geographic channels of the Eastern Mediterranean and the Fertile Crescent, but rather by roundabout routes to the Black Sea. Thus at the same time as the sea fulfilled its function as a crossroads of long-distance Eurasian trade, it was also a bypass.