Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Don Pedro Calderón de la Barca (1600-81) was, with Lope de Vega, the greatest exponent of Spanish Golden Age drama. Professor Parker's essays are the fruits of a highly distinguished career spanning forty-five years. They provide a wide-ranging survey of Calderón's secular, three-act plays (comedias) through detailed analyses of individual works. The themes found in the plays are studied in relation to the background of ideas in seventeenth-century Spain and to the development of Calderón's own view of the intellectual life and the social, ethical and moral problems of this age. From the tensions of Calderón's early family life and his intellectual struggle with the associated problems, the book passes to the wider tensions in the social and political life of his time, and concludes with a demonstration of how Calderón raises all these human problems onto a wide 'philosophical' level through his use of myths and symbols.