Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The opera-goer's indispensable guide. About to see Rossini's William Tell, Verdi's I Lombardi, Gluck's Alceste, Philzner's Palestrina, Britten's A Midsummer Night's Dream? The stories of these operas and 120 others are told, clearly and concisely, in this companion volume to the highly successful Metropolitan Open Stories of the Great Operas. Opera News associate editor John W. Freeman untangles and summarizes the often complicated plots and provides, in addition, an informative biographical sketch of each composer, world and U.S. premiere dates, lists of characters, and other background information. The works included here are selected from the repertory of European and American opera companies. They span more than three and one-half centuries, from Monteverdi's Il Ritorno d'Ulisse in Patria (1640) to Philip Glass's The Voyage (1992), and are set in venues as diverse as the legendary Palace of Time (Lully's Atys) and twentieth-century Manhattan (Anthony Davis's X: The Life and Times of Malcolm X). The operas are arranged alphabetically by composer and indexed by all the usual versions of the title (e.g., Der Zigeunerbaron, The Gypsy Baron). Published jointly by the Metropolitan Opera Guild and W. W. Norton, the book is not only a most valuable resource but also, as Beverly Sills notes in her foreword, immense fun just to read.