Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is an important study of European love poetry from Dante to Milton. It contrasts some of the ways whereby major Renaissance poets express a conflict between sensual love and spiritual love. For these poets love arouses metaphysical disquiet, throwing into relief the frailties and contradictions of human nature. The argument grows out of a close comparison of passages in Dante's Divina Comedia, and Milton's Paradise Lost. The extensive survey of conceptions of sacred and secular love is the basis for studies of other major texts: Petrarch's I Trionfi, Michelangelo's love poems, Spenser's The Faerie Queene, Shakespeare's Sonnets, Donne's love poetry and prose writings, Caroline lyrics, Vaughan's Silex Scintillans, and Milton's Paradise Regained. Though presenting a wide-ranging account of the evolution of ideas of love from the twelfth to the seventeenth century, the book is essentially concerned with the way in which contrasting attitudes are experienced and proved in the poetry, and contribute to each poet's distinctive understanding of love.