Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rom 3:21-26 is crucial to the Letter to the Romans. Yet the construction and syntax of the pericope is perplexing, its meaning ambiguous or even obscure, its rhetoric complex and its interpretation and theology therefore controversial. Although clearly rich, its meaning is not easy to grasp in detail. For many interpreters, it concerns the justification of the human before God. For others it is about how Christ's faithful death justifies and redeems humanity. We can describe the former interpretation as anthropocentric, focused on a perceived human need; and the latter as christocentric, focused on the action of Christ. This book argues that a theocentric reading does more justice to the text. Other readings overlook the overwhelming centrality and activity of God in Paul's text. But a theocentric perspective provides a key which unlocks many of the puzzles in this passage and enables us to understand Romans 1-3.