Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A new offering in the nascent Reel West film history series that focuses on that quintessentially American cinematic art form, the western.
Few lines of movie dialogue have had greater impact than the most famous line from John Ford’s 1962 masterpiece The Man Who Shot Liberty Valance: “This is the West, sir. When the legend becomes fact, print the legend.” Although critics of the day did not realize its magnitude, with time The Man Who Shot Liberty Valance has become cemented in our popular culture. This film connects to nearly every Western before or after, from Ford’s own Stagecoach (1939) to Clint Eastwood’s Unforgiven (1992).
Coming six years after The Searchers, Ford’s other great late-career masterpiece, The Man Who Shot Liberty Valance may be even more archetypal of a changing West. In this first-ever book on the subject, Chris Yogerst unpacks one of the signature films of the post-classic Western period and one of the greatest works of director John Ford and actors John Wayne, James Stewart, Lee Marvin, and Woody Strode.