Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The first international conference specifically devoted to the lyrics in African American popular music was held in Metz in September 2000 and gathered scholars and experts on blues, gospel song and rap. The eleven contributions, three of which in French, contained in this volume turn their attention to structure and thematic and expressive content in the three genres. Their conclusions, more than ever, allow us to see black popular music as the ongoing oral history of African Americans. Tenu à Metz en septembre 2000, le premier colloque international consacré spécifiquement au texte dans la musique populaire afro-américaine a réuni chercheurs universitaires et experts autour du blues, du gospel et du rap. Les onze communications, dont huit en anglais, qui constituent cet ouvrage se penchent plus particulièrement sur la structure et le contenu thématique et expressif de ces trois genres musicaux. Leurs conclusions amènent plus que jamais le lecteur à percevoir la musique populaire afro-américaine comme l'histoire orale du peuple noir aux Etats-Unis.