Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study of medieval women as postcolonial writers defines the literary strategies of subversion by which they authorized their alterity within the dominant tradition. To dismantle a colonizing culture, they made public the private feminine space allocated by gender difference: they constructed 'unhomely' spaces. They inverted gender roles of characters to valorize the female; they created alternate idealized feminist societies and cultures, or utopias, through fantasy; and they legitimized female triviality the homely female space to provide autonomy. While these methodologies often overlapped in practice, they illustrate how cultures impinge on languages to create what Deleuze and Guattari have identified as a minor literature, specifically for women as dis-placed. Women writers discussed include Hrotsvit of Gandersheim, Hildegard of Bingen, Marie de France, Marguerite Porete, Catherine of Siena, Margery Kempe, Julian of Norwich, and Christine de Pizan.