Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A flamboyant adventure featuring swords and sorcery, heroic barbarians and evil priests avid for human sacrifices, monstrous Guardians at the Threshold and the Fountain of Youth, The Last Days of Atlantis (1905) is a direct ancestor of such spectacularly successful modern fantasy works as The Lord of the Rings and Game of Thrones. It helps fill in a notable gap between the stylized heroic fantasies of William Morris, James Branch Cabell, Lord Dunsany and E.R. Eddison, and the sword and sorcery tropes of Robert E. Howard, further developed by C. L. Moore, Fritz Leiber, Clark Ashton Smith, Jack Vance and George R.R. Martin. After acquiring a magic sword, Argall, a brave barbarian hero, becomes both pawn and prize in a fierce conflict between Yerra, the wicked Sorceress-Queen of Atlantis, and Soroe, the courageous maiden who has dared to challenge her. Their battle shall lead to the inevitable doom of the fabled island. Charles Lomon (1852-1923) and Pierre-Barthélemy Gheusi (1865-1943) were both successful novelists, playwrights and operatic librettists. Although The Last Days of Atlantis did not attract much attention at the time of its publication, it can be seen, with the aid of hindsight, as significant benchmark in the history of imaginative fiction as the first great epic fantasy novel of the 20th century.