Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The work of speechwriters is prominent in political discourse, yet the writers themselves remain in the shadows of the powerful, public figures they work for. This book throws the spotlight on these invisible wordsmiths, illuminating not only what they do, but also why it matters. Based on ethnographic research in the US American speechwriting community, it investigates the ways in which speechwriters talk about their professional practices, and also the material procedures which guide the production of their deliverables. Relying on a robust collection of various genres of discursive data, Mapes focuses on the primary rhetorical strategies which characterize speechwriters' discourse, neatly exposing how they are beholden to a linguistic marketplace entrenched in ideological and socioeconomic struggle. Providing fascinating insights into an understudied and relatively misunderstood profession, this book is essential reading for academic researchers and students in applied linguistics, discourse studies, linguistic and cultural anthropology, and sociolinguistics.