• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Geschiedenis & Samenleving
  3. Samenleving
  4. Journalistiek & Media
  5. The Language of Persuasion in Politics and the Media

The Language of Persuasion in Politics and the Media

An Introduction

Alan Partington
Paperback | Engels
€ 54,45
+ 108 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This bestselling introductory textbook examines the relationship between politicians, the press and the public through the language they employ. Now fully revised with new material on delegitimisation, 'fake news', disinformation, (self-)censorship, 'conspiracy theories' and 'Zombie' narratives, key topics include:

  • Evaluation, the 'engine' of persuasion
  • 'Spin', 'spin control' and 'image' politics
  • Models of persuasion, including authority, contrast, problem-solution, association, 'garden path'
  • Pseudo-logical and 'post-truth' arguments
  • Humour, irony and satire
  • Metaphors: use, misuse and dangers
  • Election rhetoric

Extracts from speeches, soundbites, newspapers and blogs, social media, interviews, press conferences, election slogans and satires are used to provide the reader with the tools to discover the beliefs, character and hidden strategies of the would-be persuader, as well as the counter-strategies of their targets. This book demonstrates how the study of language use can help us appreciate, exploit and protect ourselves from the art of persuasion.

With a wide variety of practical examples, on both recent issues and historically significant ones, every topic is complemented with guiding tasks, queries and exercises, with keys and commentaries at the end of each unit. This highly original textbook is ideal for all introductory courses on language and politics, media language, rhetoric and persuasion, discourse studies and related areas.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
358
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032648248
Verschijningsdatum:
9/07/2025
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
539 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op onze must-reads
ACTIE
Must-reads met 10% korting
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie november
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.