Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Land of Remorse (La Terra del Rimorso, first Italian edition 1961) is a classic work by Ernesto De Martino, the founding figure of Italian cultural anthropology and ethnopsychiatry. Based on fieldwork conducted in the Salentine peninsula of Southern Italy in 1959, the study deals with the phenomenon of Apulian tarantism, a form of possession related to the belief in the bite of a mythical tarantula and its ritual cure in the tarantella dance. De Martino draws together the contributions of various specialists who participated in the fieldwork, including a psychologist, a psychiatrist, an ethnomusicologist and a social anthropologist. As both an ethnologist and classically-trained religious historian, the author reviews the fieldwork data through the lens of tarantism's historical analysis. The result is a compassionate and compelling account of tarantism, which no longer appears as mere mental illness or as a "survival" of shamanistic irrationality, but as a product of a cultural