Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Knossos, like the Acropolis or Stonehenge, is a symbol for an entire culture. The Knossos Labyrinth was first built in the reign of a Middle Kingdom Egyptian pharaoh, and was from the start the focus of a glittering and exotic culture. Homer left elusive clues about the Knossian court and when the lost site of Knossos gradually re-emerged from obscurity in the nineteenth century, the first excavators - Minos Kalokairinos, Heinrich Schliemann, and Arthur Evans - were predisposed to see the site through the eyes of the classical authors. Rodney Castleden argues that this line of thought was a false trail and gives an alternative insight into the labyrinth which is every bit as exciting as the traditional explanations, and one which he believes is much closer to the truth. Rejecting Evans' view of Knossos as a bronze age royal palace, Castleden puts forward alternative interpretations - that the building was a necropolis or a temple - and argues that the temple interpretation is the most satisfactory in the light of modern archaeological knowledge about Minoan Crete.