Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Drawing on Freudian theories of sexuality and Kant's conception of the beautiful, French art historian Hubert Damisch considers artists as diverse as Raphael, Picasso, Watteau, and Manet to demonstrate that beauty has always been connected to ideas of sexual difference and pleasure. Damisch's tale begins with the judgment of Paris, in which Paris awards Venus the golden apple and thus forever links beauty with desire. The casting of this decision as a mistake-in which desire is rewarded over wisdom and strength-is then linked to theories of the unconscious and psychological drives. In his quest for an exposition of the beautiful in its relation to visual pleasure, Damisch employs what he terms "analytic iconology," following the revisions and repetitions of the motif of the judgment through art history, philosophy, aesthetics, and psychoanalysis. This translation brings an important figure of the French art historical tradition to Anglo-American audiences.