Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
To what extent do Yiddish language and literature derive from the dominant values of mainstream European culture? How far did this culture shape the self-perception of Yiddish-speaking Jews of Central and Eastern Europe? How far did the ambivalent, antagonistic attitude adopted towards Jews over many centuries in Christian Europe shape modern Jewish identity and culture? Sherman deals with such questions in his close examination of the recurring treatment of the myth of the Jewish Pope in four Yiddish literary texts dating from between 1602 and 1943. The roots of this myth - that one day a Jewish apostate might come to rule the world as Pope - lie deep in the Biblical story of the assimilation of Joseph (Genesis 37-50), from which it branches out into numerous Messianic fantasies informing Jewish existence through two thousand years of exile. Concerned with broader questions of cultural identity, this study should be of interest to a general readership.