Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The central idea animating environmental impact assessment (EIA) is that decisions affecting the environment should be made through a comprehensive evaluation of predicted impacts. Notwithstanding their evaluative mandate, EIA processes do not impose specific environmental standards, but rely on the creation of open, participatory and information rich decision-making settings to bring about environmentally benign outcomes. In light of this tension between process and substance, Neil Craik assesses whether EIA, as a method of implementing international environmental law, is a sound policy strategy, and how international EIA commitments structure transnational interactions in order to influence decisions affecting the international environment. Through a comprehensive description of international EIA commitments and their implementation with domestic and transnational governance structures, and drawing on specific examples of transnational EIA processes, the author examines how international EIA commitments can facilitate interest coordination, and provide opportunities for persuasion and for the internalisation of international environmental norms.