• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Geschiedenis & Samenleving
  3. Politiek
  4. The Impact of Strategies on the Vote Share of New Parties

The Impact of Strategies on the Vote Share of New Parties

Martin Rachuj
€ 49,95
+ 99 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Can established parties influence the electoral success of new parties? To answer this research question, the author examined the relationships of 168 new parties in 18 highly developed democracies with their established competitors based on their respective election programmes and election results. His analysis of the textual similarity of these election manifestos shows that established parties can influence their competitors' election results by selectively changing the emphasis of their policies. However, competition among the parties must also be taken into account. This study thus contributes to a better understanding of the dynamics of party competition and the opportunities offered by computer-assisted textual analysis in the social sciences.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
225
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 13

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783756005949
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
201 mm x 11 mm
Gewicht:
326 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 99 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.