Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Holocaust changed what it means to be a Jew, for Jew and non-Jew alike. Much of the discussion about this new meaning is a storm of contradictions. In The Imaginary Jew, Alain Finkielkraut describes with passion and acuity his own passage through that storm. Finkielkraut decodes the shifts in anti-Semitism at the end of the Cold War, chronicles the impact of Israel's policies on European Jews, opposes arguments both for and against cultural assimilation, reopens questions about Marx and Judaism, and marks the loss of European Jewish culture through catastrophe, ignorance, and cliché. He notes that those who identified with Israel continued the erasure of European Judaism, forgetting the pangs and glories of Yiddish culture and the legacy of the Diaspora. Born in Paris in 1949, Alain Finkielkraut is the author of eight books, including The Wisdom of Love (Nebraska 1997). Kevin O'Neill is an associate professor of French at the University of Colorado, Denver. David Suchoff, an associate professor of English at Colby College, is the author of Critical Theory and the Novel: Mass Society and Cultural Criticism in Dickens, Melville and Kafka.