Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume addresses a problem of high controversy: Relating the Holocaust to poetic and aesthetic phenomena has often been seen as a taboo, as only authentic testimonies, documents, or at least 'unliterary', prosaic approaches were considered appropriate for dealing with the topic. However, from the very beginning of Holocaust literature and culture, there were tendencies towards literarization, poetization, and ornamentalization. Nowadays, aesthetic approaches-also in provocative, taboo-breaking ways-are more and more regarded as important instruments to evoke the attention required for keeping the cataclysm in the collective memory. The contributions of the volume using examples predominantly from Polish, Czech, and German Holocaust literature and culture focus on selected aspects of this complex of problems, such as: poetry of concentration camp detainees; lyrical poetry about the Holocaust; poetical tendencies in narrative literature and drama; 'ornamental prose' about the Holocaust; devices and functions of aestheticization in Holocaust literature and culture.