Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Helping Professional's Guide to Ethics, Second Edition develops a comprehensive framework for ethics based on Bernard Gert's theory of common morality. Moving beyond codes of ethics, Bryan, Sanders, and Kaplan encourage students to develop a cohesive sense of ethical reasoning that both validates their moral intuition and challenges moral assumptions. Part I of the text introduces basic moral theory, provides an overview to moral development, and introduces the common morality framework. Part II focuses on common ethical issues faced by helping professionals such as: confidentiality, competency, paternalism, informed consent, and dual relationships. Each chapter provides an overview of each concept and their ethical relevance for practice. Throughout the text, students put their critical thinking skills into practice to promote deep learning. Real-life cases bridge the gap between theory and practice, and discussion questions reinforce the concepts introduced in each chapter.