Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Great Platte River Road through Nebraska and Wyoming was the grand corridor of America's westward expansion. A number of famous trails converged in the broad valley of the Platte, forming a kind of primitive superhighway for the great covered wagon migration from 1841 to 1866. From jumping-off places along the Missouri River-notably the Omaha-Council Bluffs, St. Joseph, and Kansas City areas-the emigrant throngs came together at Fort Kearny, Nebraska. Although they continued on to South Pass, Wyoming, and beyond, this book focuses on the feeder mutes and the more than three hundred miles between Fort Kearny and Fort Laramie. The Great Platte River Road looks at border towns, trail routes, river crossings, stage stations, military posts, and such landmarks as Chimney Rock and Scott's Bluff. It goes far beyond geography and Indian encounters in revealing cultural aspects of the great migration: food, dress, equipment, organization, camping, traffic patterns, sex ratios, morals, manners, religion, crime, accidents, disease, death, and burial customs. Merrill J. Mattes based his monumental work on an examination of more than seven hundred overland journals. He has included a chronology, original maps, contemporary sketches, modern photographs, and a comprehensive bibliography.