Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This thesis presents a conceptual and empirical investigation of why some individuals and not others enact opportunities. It takes a distinct view of opportunities enacted possibilities of economic gain thereby bridging economics and psychology perspectives. In the developed theoretical model, opportunity enactment is an ideal type construct involving distinct configurations of information context, learning style, and specific human capital. Three categories of information context demand-driven, supply-driven, and replication-driven capture the environmental requirements imposed on individuals in conceiving of future possibilities. Learning style and specific human capital convey the uniqueness of an individual s prior experience. The former represents a developed pattern of interaction with one s environment, while the latter reflects one s stock of domain-specific knowledge. The model is tested in an experimental setting and further corroborated with data from the Panel Study of Entrepreneurial Dynamics. The thesis outlines a number of theoretical and methodological contributions, directions for future research, and implications for practice.