Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This touching and funny collection of stories showcases Tharoor’s daunting literary acumen, as well as the keen sensitivity that informs his ability to write profoundly and entertainingly on themes ranging from family conflict to death. In the title story—written in a lonely hotel room in Geneva soon after the author began his work with the United Nations—a young Indian orphan is on his way to visit America for the first time, and his anguish and longing in the airplane seem hardly different from those of any American child. Tharoor’s admiration for P. G. Wodehouse makes “How Bobby Chatterjee Turned to Drink” a delightful homage, while “The Temple Thief,” “The Simple Man,” and “The Political Murder” bring to mind O. Henry and Maupassant. His three college stories, “Friends,” “The Pyre,” and “The Professor’s Daughter,” are full of youthful high jinks, naïve infatuations, and ingenious wordplay. “The Solitude of the Short-Story Writer” is a smart, self-aware, Woody Allen-esque exploration of a writer’s conflicted relationship with his psychiatrist.