Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Commercial art is more than just mass-produced publicity; it constructs social and political ideologies that impact the public's everyday life. In The Fine Art of Persuasion, Gennifer Weisenfeld examines the evolution of Japanese advertising graphic design from the early 1900s through the 1964 Tokyo Olympics, a pivotal design event that rebranded Japan on the world stage. Through richly illustrated case studies, Weisenfeld tells the story of how modern corporations and consumer capitalism transformed Japan's visual culture and artistic production across the pre- and postwar periods, revealing how commercial art helped constitute the ideological formations of nation- and empire-building. Weisenfeld also demonstrates, how under the militarist regime of imperial Japan, national politics were effectively commodified and marketed through the same mechanisms of mass culture that were used to promote consumer goods. Using a multilayered analysis of the rhetorical intentions of design projects and the context of their production, implementation, and consumption, Weisenfeld offers an interdisciplinary framework that illuminates the importance of Japanese advertising design within twentieth-century global visual culture.