Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Designed to improve on the F-4 Phantom's air combat performance, the Tomcat entered service with the U.S. Navy in 1974, replacing the F-4 Phantom II. The winning Grumman design reused the TF30 engines from the F-111B, though the Navy planned on replacing them with the F401-PW-400 engines then under development by Pratt and Whitney for the Navy. Though lighter than the F-111B, it was still the largest and heaviest U.S. fighter to ever fly from an aircraft carrier. The F-14 had its first kills on August 19, 1981, over the Gulf of Sidra and went on to serve in Operation Desert Storm, Operation Enduring Freedom over Afghanistan, and Operation Iraqi Freedom. The only F-14 loss in combat was when a crew was shot down over Iraq, the pilot rescued by Special Forces and the RIO held as a POW until the end of the war. This book tells the story of this fascinating aircraft which still serves in Iran's Air Force today.