Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The passing of reformed theology as a major influence in American life during the nineteenth century was not a spectacular event, and its mourners have been relatively few. Calvinism, when it is mentioned, is still often portrayed as a dark cloud that hovered too long over America, acting as an unhealthy influence on the climate of opinion. Nonetheless, the transition from the theologically oriented and well-formed Calvinism characteristic of much of American Protestantism at the beginning of the nineteenth century to the nontheologically oriented and often poorly informed conservative Protestantism firmly established in middle-class America by the end of the same century remains a remarkable aspect of American intellectual and ecclesiastical history. The twentieth-century attitude, itself a product of this transition, has placed strong emphasis on nineteenth-century Protestant activities - their organizations, their revivals, and their reforms. The mind of American Protestantism in these transitional years deserves at least equal consideration. -from the Introduction