Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In The Ethics of Persuasion: Derrida's Rhetorical Legacies, Brooke Rollins argues that some of the most forceful and utilitarian examples of persuasion involve significant ethical dimensions. Using the work of Jacques Derrida, she draws this ethical imperative out from a series of canonical rhetorical texts that have traditionally been understood as insistent or even guileful instances of persuasion. Her reconsideration of highly determined pieces by Gorgias, Lysias, Isocrates, and Plato encourages readers to inherit the rhetorical tradition differently, and it pinpoints the important rhetorical dimensions of Derrida's own work. Drawing on Derrida's (non)definition of ethics and his pointed accounts of performativity, Rollins argues that this vital ethical component of many ancient theories, practices, and pedagogies of persuasion has been undertheorized for more than two millennia. Through deconstructive readings of some of these texts, she shows us that we are not simply sovereign beings who both wield and guard against linguistic techniques of rule. Our persuasive endeavors, rather, are made possible by an ethics--an always prior encounter with otherness that interrupts self-presence.