Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book investigates behaviour change technologies (BCTs) from an ethical perspective, examining the broader societal and philosophical implications of these types of technologies. These technologies-ranging from fitness trackers and smart home systems to digital nudging and persuasive AI-are increasingly shaping our choices, habits, and lifestyles. This book moves beyond nudging and persuasion to explore a broader spectrum of ethical concerns, including autonomy, privacy, trust, responsibility, and social justice. Contributors from leading scholars do not merely critique BCTs but also offer constructive ethical frameworks and ethical analysis for their responsible design and implementation.