Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The specter of the apocalypse has always been a semiotic fantasy: only at the end of all things will their true meaning be revealed. Our long romance with catastrophe is inseparable from the Western hermeneutical tradition: our search for an elusive truth, one that can only be uncovered through the interminable work of interpretation. Catastrophe terrifies and tantalizes to the extent it promises an end to this task. 9/11 is this book's beginning, but not its end. Here, it seemed, was the apocalypse America had long been waiting for; until it became just another event. And, indeed, the real lesson of 9/11 may be that catastrophe is the purest form of the event. From the poetry of classical Greece to the popular culture of contemporary America, The End of Meaning seeks to demonstrate that catastrophe, precisely as the notion of the sui generis, has always been generic. This is not a book on the great catastrophes of the West; it offers no canon of catastrophe, no history of the catastrophic. The End of Meaning asks, instead, what if meaning itself is a catastrophe?