Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Laurence Nowell (1530-c.1570), author of the first dictionary of Old English, and William Lambarde (1536-1601), Nowell's protégé and eventually the first editor of the Old English Laws, are key figures in Elizabethan historical discourses and in its political and literary society; through their work the period between the Germanic migrations and the Norman Conquest came to be regarded as a foundational time for Elizabethan England, overlapping with and contributing to contemporary debates on the shape of Elizabethan English language. Their studies took different strategies in demonstrating the role of early medieval history in Elizabethan national -- even imperial -- identity, while in Lambarde's legal writings Old English law codes become identical with the "ancient laws" that underpinned contemporary common law. Their efforts contradict the assumption that Anglo-Saxon studies did not effectively participate in Tudor nationalism outside of Protestant polemic; instead, it was a vital part of making history "English." Their work furthers our understanding of both the history of medieval studies and the importance of early Anglo-Saxon studies to Tudor nationalism.