Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Effects of Rhetoric and the Rhetoric of Effects tackles one of the thorniest and longest-standing issues in the discipline of rhetoric-the issue of effects. While the field's founders valued the assessment of a speech's effects, later scholars moved away from it, privileging textual analysis, symbols, and meaning. Though situated and strategic oral rhetoric is created for instrumental ends, its study has been limited in recent decades. Editors Amos Kiewe and Davis W. Houck seek to resurrect the study of effects and consider it as the cornerstone of the rhetorical critic's enterprise-what rhetoric actually does. In this volume scholars across several subfields of rhetorical criticism return to the study of effect in a world impossibly different from pre-World War II era scholarship. With the rhetorical revolution and the linguistic turn across the humanities and social sciences, effects can and should be reconceptualized to engage the myriad ways that rhetoric matters to audiences-whether in the form of listening to a speech or reading an online script for a documentary. Rhetoricians have always known that rhetoric matters; this volume asks how and how we might demonstrate that fact.