Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume posits that clothing in the early modern period was conceived of as the prime interface between the human body and its multiple environments. Both a second skin and a human-made artefact, dress can indeed be considered as the most immediate site for the elaboration of any sort of ecology, in its etymological sense of a 'discourse' of the oikos, or of the place we inhabit. This collection shows how early modern English literature, and drama in particular, interrogates the crucial relationship between humans and the world that surrounds them in its staging of dress. It also argues that the theatrical productions of the time derived much of their creative energy from this process, by which climates and their effects were translated and embodied through dress on the mediating stage. Its various chapters study early modern clothes in their ecosystems and challenge the inside/outside, natural/artificial and body/environment binaries.