Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Robin Hood was the subject of many fifteenth and sixteenth century folk-plays, of which only traces remain. As a result, the ballads, many of which have survived, have usually been regarded as the main-spring of traditions about the famous outlaw. David Wiles however, argues that the dramatic tradition was equally, if not more, important. He sees the plays, associated with Whitsun revels, died out much earlier, and so must be reconstructed from fragmentary scripts and the tantalising glimpses afforded by sources such as churchwardens' accounts. Robin Hood emerges as an emblem both of the Spring and of rebellion; as a Summer king, the player of Robin Hood flouted and parodied regular authority. With such a background, the plays ceased to be an acceptable part of parish life after the Reformation, and the games were suppressed, while the myth of RObin Hood was manipulated and made respectable.