Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Edwin Austin Abbey (1852-1911) was born just two years after the inaugural release of Harper's Monthly Magazine. Starting with his first published drawing in December 1870 at age 18, Abbey's life-long association with the publisher resulted in hundreds of drawings found within the pages of Harper's Monthly Magazine and Harper's Weekly as well as Harper & Brothers books. The resulting exposure throughout the U.S. and Europe secured an extensive level of recognition. Abbey had the rarefied appeal to everyone from the average reader to the most prestigious artists of the day. The inclusion of Abbey's illustrations in these periodicals helped to expand the reach of the poetry, stories and essays that they accompanied to a massive audience. This book focuses on Abbey's line art for the magazines and books published by Harper & Brothers, beginning with his earliest works as a new professional in the field. The collection contains over 350 drawings. These delineated the poetry of Robert Herrick and enhanced such books as The Deserted Village, Old Songs, She Stoops to Conquer and The Quiet Life. Drawings created for numerous short stories and poetry are displayed here as well. Also collected are Abbey's exquisite series of drawings done over the course of twenty years for The Comedies of William Shakespeare, followed by The Shakespeare Tragedies. His painstaking devotion to research while securing the appropriate costumes, props and models for his drawings was legendary. The results are some of the most revered illustrations ever created, which continue to astound aficionados and inspire artists generations after Abbey's last drawing was made. An extensive new essay by Alice A. Carter offers a fresh look at Edwin Austin Abbey, his life and career.