Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This title was first published in 2000: Coventry is synonymous with both the creation and relative decline of the British motor car industry. This volume utilises the extensive range of primary sources on the subject to explore the relationship between the car industry in its local context and the wider economic, social and political environment. It analyses the emergence and early dominance of Coventry's motor manufacturers, the rise of volume production in the 1930s and the instabilities and renaissance of the post-war era. Specific chapters deal with the industry's response to the demands created by the two world wars. A number of themes run throughout the book including the structure of the industry and the relationship between its various sectors, resource provision, management and labour relations, and the nature and response to market demand. The book also provides fascinating insights into the history of some of the most evocative marques in the car industry, including Daimler, Jaguar, Alvis, Siddeley, Standard and Rover.