• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Conquest of Cool

Business Culture, Counterculture, and the Rise of Hip Consumerism

Thomas Frank
Paperback | Engels
€ 24,95
+ 49 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

While the youth counterculture remains the most evocative and best-remembered symbol of the cultural ferment of the 1960s, the revolution that shook American business during those boom years has gone largely unremarked. In this fascinating and revealing study, Thomas Frank shows how the youthful revolutionaries were joined--and even anticipated --by such unlikely allies as the advertising industry and the men's clothing business.

"[Thomas Frank is] perhaps the most provocative young cultural critic of the moment."--Gerald Marzorati, New York Times Book Review

"An indispensable survival guide for any modern consumer."--Publishers Weekly, starred review

"Frank makes an ironclad case not only that the advertising industry cunningly turned the countercultural rhetoric of revolution into a rallying cry to buy more stuff, but that the process itself actually predated any actual counterculture to exploit."--Geoff Pevere, Toronto Globe and Mail

"The Conquest of Cool helps us understand why, throughout the last third of the twentieth century, Americans have increasingly confused gentility with conformity, irony with protest, and an extended middle finger with a populist manifesto. . . . His voice is an exciting addition to the soporific public discourse of the late twentieth century."--T. J. Jackson Lears, In These Times

"An invaluable argument for anyone who has ever scoffed at hand-me-down counterculture from the '60s. A spirited and exhaustive analysis of the era's advertising."--Brad Wieners, Wired Magazine

"Tom Frank is . . . not only old-fashioned, he's anti-fashion, with a place in his heart for that ultimate social faux pas, leftist politics."--Roger Trilling, Details

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
322
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780226260129
Verschijningsdatum:
1/12/1998
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 230 mm
Gewicht:
458 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 49 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.