Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The purpose of this study is to identify and describe recurrent patterns of composition in the twenty two major panegyrics Mutanabbī wrote to Sayf al-Dawla during his stay at the ḥamdānid court in Aleppo between 337/948 and 345/956. It discusses the types of utterance used in endings and in cadential lines before definable internal boundaries, the organising conventions of the passages that lead into and out of chronicles of military campaigns, the non-random placement of certain crescendo motifs, various means of local organisation in poems without events, etc. It also considers brief differences in technique between the Aleppo period and Mutanabbī's earlier and later work, and casts a glance at possible predecessors. Based on a sizable and coherent sample of poetry, this study demonstrates that compositional rules and predilections played a pervasive role in Mutanabbī's writing in the years when his career was at its height.