Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this thought-provoking book, Martijn de Waal, Assistant Professor at the University of Amsterdam, discusses the ways in which digital and mobile media are changing urban life and our everyday experience of our physical surroundings. Few would deny the convenient and engaging nature of new media. But, probing deeper, de Waal delves into how the rise of these "urban media" also presents an important philosophical issue: how do they affect how the city functions as a community? Employing examples of new media implementations as well as historical case studies, the author shows how these emerging technologies contribute to both the individualization or liberation and the fragmentation of urban society. Most importantly, he also outlines an alternative scenario in which digital media may enable a new definition of the urban public sphere, reinvigorating the classical republican ideal of the city as an open, democratic "community of strangers."