Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the 1970s Cindy Sherman (born in Glen Ridge, NJ, in 1954) has caused a stir in the art world with her photographic self-stagings. From the beginning, Schirmer/Mosel has accompanied her rise to international fame that started with her famous series Untitled Film Stills. In 1982 we published the first of eight books of her work to date. Neither her subjects nor her artistic realization - acting as the director, photographer, and performer of her motifs - have lost their relevance to this day. Quite the contrary: her multilayered examination of themes of identity and social clichés are hot topics in our age of increasingly public gender and transgender discussions. Entitled The Cindy Sherman Effect, an exhibition organized by Kunstforum Wien explores the influence of Cindy Sherman's work on artists such as Sophie Calle, Pipilotti Rist, Sarah Lucas, Gillian Wearing, Candice Breitz, Zanele Muholi, Markus Schinwald, Douglas Gordon, Samuel Fosso and many more.