Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the Realist canvases of the Pre-Raphaelites to the Aesthetic experiments of James McNeill Whistler, The Chosen Race confronts the complex negotiations of whiteness that played out across British art of the nineteenth century. Examining the representation of racial supremacy, difference, and indeterminacy in paintings produced in England during the reign of Queen Victoria, Keren Rosa Hammerschlag explores the many ways Victorian painters engaged with racial ideas at the height of British imperial dominance. While at times these painters reinforced racial hierarchies, at other times they problematized them, revealing race to be a fundamentally unstable organizing principle by which to build an empire and classify its subjects.