Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
John Rechy, best known for the international bestseller 'City of Night' (1963), begins to publish explicitly gay short stories and essays on Chicano life in 'Evergreen Review' in the late fifties. In depicting the lives of hustlers and queens, Rechy's early fiction also provides the first affirmative images of transwomen in American letters. 'The Body of Work. John Rechy's Sensual Poetics' is the first book length study of the writings of this pioneer of both queer and Chicano literature. It argues that his work is shaped by two lines. The first line, shot through with loneliness and despair, is marked by a phrase that Rechy, a lapsed Catholic, uses throughout his oeuvre: "no substitute for salvation." The second line, a camp or sensual line, is first implied in the presence of drag and unfolds in a series of defiant gestures throughout Rechy's work. It emerges from moments of resistance and solidarity in pre-Stonewall America. The tension between these lines is constitutive of Rechy's poetics.