Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There are two acts of recovery in this book - one of a lost brother, and another of a lost self. Joanne Limburg commemorates both in her third collection, The Autistic Alice. In its title-sequence she uses Alice in Wonderland and Through the Looking-Glass to explore her own experiences as a girl and young woman. Growing up with undiagnosed Asperger's, she often identified with Alice, a logical and curious child adrift in an arbitrary world. Collaging lines and phrases drawn from the two Alice books, she creates a disturbingly effective language to express the nature, discomfort and alienation of autistic experiences. In her neurodiverse verse, a text can become a rabbit-hole to another world, or a mirror. The poems that make up the book's opening sequence, The Oxygen Man, originally published as a pamphlet, were written in response to the death of Limburg's younger brother, a brilliant chemist who took his own life in 2008. They follow her as she visits the mid-Western town where he lived, worked and died; range back over their shared childhood; and look ahead as she tries to work out what it means to be the one who stays behind.