Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The relationship between the Austrian tradition and Bloomington institutionalism has been part of a larger intellectual evolution of a family of schools of thought that coevolved in multiple streams over the last 100 years or so. The Bloomington scholars, once they delineated the broader parameters of their own research program, started to reconstruct, reinterpret, and in many cases simply rediscover and reinvent Austrian insights and themes. As such, they created the possibility of giving those insights and themes new interpretations and new applications, in novel circumstances with new research priorities, in particular, public administration, governance and collective action, and entrepreneurship in non-market settings. Was there a programmatic and explicit effort to recover and reinvent the Austrian tradition? The answer has to be an emphatic 'no'. But that is precisely the reason why the Ostroms' work should be interesting to scholars working in the Austrian tradition. The thematic convergence and the compatibility and complementarity between the Austrian and Bloomington schools is driven by their internal underlying theoretical logic and by the logic of problem solving. Upon closer inspection, the underlying familial and genealogical connections reveal themselves again and again. The convergence and interplay between these two intellectual traditions is rich and productive. On the one hand, it stands as a demonstration of the applied relevance of the set of approaches and issues that we traditionally associate with the Austrian tradition. On the other hand, it is a challenge to further explore and elaborate this area. This volume is an attempt to respond to that challenge.