Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Armana archives include not only letters but also texts relating to the education of scribes in Egypt: syllabaries, lexical lists, literary texts and other educational exercises. Although the recent translation of the letters by William Moran (The Amarna Letters, Johns Hopkins, 1992) has brought our understanding of this important corpus up-to-date, the other texts have not been included in his volume. They have been waiting for renewed study in the context of literary and scholarly peripheral and core Akkadian texts. The original publications are obsolete and many of the texts are poorly copied. This book provides new editions of all the Amarna tablets not included in Moran's volume, i.e. EA 340-361; 368; 372-377; 379-381. Some of these are fragments whose genre is a matter of debate: suggestions for their attribution will be offered. This new edition includes transliterations, translations, a brief commentary, cuneiform copies, and photographs. The introduction provides an overview of the corpus and is intended to serve as an impetus for further research into some of the more difficult issues yet to be examined.