Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das vorliegende Buch befasst sich mit Genderkonstruktion v.a. in Hollywood-Filmen und deren Romanvorlagen als Beispiel dafür, wie Wahrnehmung durch gesellschaftliche Diskurse gesteuert und manipuliert werden kann, sowie der Entwicklung einer kulturellen Praxis zur Ermöglichung eines Ausbruchs aus dem hegemonialen Diskurs. Filmsemiotische Analysen von Tommy (Russell 1975) und Fight Club (Fincher 1999) illustrieren den angestrebten Paradigmenwechsel im Kino der Jahrtausendwende, an dem die post-68er Generation noch scheiterte, und die sich dadurch eröffnende Möglichkeit für ein breiteres Spektrum von Genderpositionen.