Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This dissertation presents three experiments on learning with animations, introducing the application of temporal manipulations for instructional design. The experiments investigate effects of presentation speed manipulation on understanding the complex mechanical system of a pendulum clock. Time-lapse presentation is shown to improve comprehension on how the clock functions compared to realistic time depiction. The real-time animation is also inferior to the presentation of the pendulum clockwork as a static image. The effectiveness of the presentation speed manipulation is shown to be independent of local attention guidance. The presentation speed conditions neither differ in the profile of attention as measured by eye tracking, nor does cueing of different clock parts to guide attention show similar enhancement of - or interference with - the understanding outcome. These results indicate that decisions about temporal design characteristics strongly determine how beneficial an animation is for knowledge acquisition. Inability to substitute presentation speed manipulation by cueing to guide attention emphasises the independence of temporal manipulations. For complex dynamic content temporal manipulations provide promising opportunities for instructional designers to adapt animations to specific demands of the depicted content and the addressed audience.