Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Levering 2 à 3 werkdagen
Haal af na 1 uur in 1 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Dit derde boek van Teken je gesprek gaat over de werkhouding van leerlingen, vanaf ongeveer 9 jaar.
Met de specifieke sjablonen voor het thema werkhouding beschik je over een doeltreffend hulpmiddel om de leerling inzicht te geven in wat er wel goed gaat en wat niet. De sjablonen bieden een structuur waarmee je met de leerling onder andere zijn concentratie, motivatie en leerhouding kunt onderzoeken. Ook de invloed van gamen en mobielgebruik op het schoolwerk kan onderzocht worden.
De verschillende sjablonen helpen de leerling te reflecteren op zijn of haar situatie en doelen. Zo groeit er van binnenuit een wens om dingen anders te doen en aan te pakken. Er ontstaat overzicht en vervolgens bewustwording. De leerling voelt zich eigenaar van dit proces en gaat zelf, of samen met de begeleider, acties bedenken en uitvoeren.
In Teken je gesprek over werkhouding komt uitgebreid aan bod hoe je een leerling in dit proces precies kunt helpen om eerst tot inzicht en vervolgens tot een succesvolle uitvoering van zijn zelfbedachte acties en plannen te komen. De begeleiding komt het best tot zijn recht in een een-op-eensituatie; je kunt dan goed aansluiten bij de behoefte van de leerling.
Alle sjablonen zijn echter ook in een groep te gebruiken. Zo staat in deze uitgave beschreven hoe je leerlingen in een groep kunt stimuleren en begeleiden om ieder hun eigen werkhouding te onderzoeken en tot acties te komen.
Net als de vorige uitgaven van Teken je gesprek is ook dit boek weer een handige tool, waarmee je de leerling – op maat – kunt helpen, motiveren en stimuleren.
Geschikt voor primair onderwijs, voortgezet onderwijs en mbo/hbo.