Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pre-order nu, verschijnt op 17/11/2025
Haal af na 1 uur in 1 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Abonnement op de reeks
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hedendaagse ontwikkelingen in het onderwijs. Gastauteurs leveren kwaliteitsvolle bijdragen op basis van hun expertise en ervaring, de coördinatie is in handen van een divers samengestelde redactieraad.
Stressklachten, burn-out en andere psychosociale klachten van leraren en schoolleiders, ze zijn een realiteit. Zeker in volle Corona-pandemie. De bezorgdheid leeft niet alleen bij wie er zelf mee te maken krijgt, maar ook beleidsmakers en andere actoren in en rond onderwijs zetten dit thema op de agenda. Zowel op de schoolvloer als aan beleidstafels klinkt geregeld dat leraren en vooral schoolleiders meer aan zelfzorg moeten doen en dat ze daarvoor beter toegerust moeten zijn.
Dit themanummer verbreedt de aandacht voor zelfzorg en richt de blik ook op teamzorg. Zelfzorg blijft uiteraard voor elk teamlid een individuele uitdaging, maar teamzorg, gekaderd in een structureel schoolbeleid, is een verantwoordelijkheid van iedereen. Het behoort zelfs tot de kern van kwaliteitsverbetering in onderwijs. In die zin hebben schoolleiders een verantwoordelijke rol in de uitbouw van een gezonde schoolcultuur.